28 maj, 2024

Sankt Larsparken blir mer familjevänlig!

Nu blir Sankt Larsparken mer familjevänlig!

Linköpings innerstad blir nu mer välkomnande och familjevänlig. I år tillkommer fler sittmöbler där den tidigare paviljongen stod och 2025 skapas en större och bättre lekyta.

Nu har paviljongerna som tidigare fungerat som turistbyrå och glasskiosk i Sankt Larsparken flyttats. Det ger möjlighet för att skapa en större lekyta, tryggare och en mer öppen mötesplats för hela familjen.

– Linköping har för få lekytor. Genom att utveckla denna del av Sankt Larsparken skapas en mer välkomnande, öppen och trygg mötesplats och lekpark för hela familjen, säger Stefan Erikson (M), kommunalråd och ordförande i samhällsbyggnadsnämnden.

Sankt Larsparken har blivit alltmer populär de senaste åren och för att behålla den familjevänliga och trygga atmosfären under tiden fram till ombyggnaden, kommer platsen att prydas med tillfälliga sittmöbler, mysig belysning i träden och extra växtlighet. Glass, kaffe och andra godsaker finns att köpa på flera platser i närheten av parken.

Läs mer här: Sankt Larsparken