Du förtjänar att behålla mer av din egen lön.

Du förtjänar att behålla mer av din egen lön

Varje dag går tusentals människor i Linköping till jobbet, driver företag, studerar eller tar ansvar för sina familjer. De gör rätt för sig.

Då ska också samhället göra rätt för sig.

Moderaterna menar att det är en grundläggande rättvisa att den som arbetar och anstränger sig också ska få behålla mer av sin egen lön. För många familjer är varje krona viktig – för att få vardagen att gå ihop, betala räkningar och skapa trygghet för framtiden.

Mer kvar i plånboken

När människor får behålla mer av det de tjänar stärks både familjernas ekonomi och hela samhället.

Det kan handla om pengar till:

  • barnens fritidsaktiviteter
  • en efterlängtad semester
  • sparande inför framtiden
  • eller helt enkelt lite mer marginal i slutet av månaden

Att arbeta ska alltid löna sig.

Ansvar för skattepengarna

Samtidigt som människor ska få mer kvar i plånboken måste skattepengarna användas klokt.

För Moderaterna i Linköping handlar det om att prioritera välfärdens kärna – skolan, tryggheten och omsorgen – och att stoppa slöseri med skattemedel.

När ekonomin växer och fler arbetar kan vi både stärka välfärden och göra det lättare för människor att klara vardagsekonomin.

Ett rättvisare samhälle

Ett rättvist samhälle är ett samhälle där ansträngning lönar sig. Där den som arbetar, utbildar sig och bidrar känner att det är värt det.

Med Moderaterna fortsätter arbetet för ett Linköping där:

  • arbete och företagande uppmuntras
  • fler människor kan försörja sig själva
  • och där fler får behålla mer av sin egen lön

För när människor får bättre förutsättningar att lyckas – då växer både Linköping och Sverige.