Niklas Borg (M) föreslås bli förstanamn på Moderaternas lista till kommunfullmäktige i Linköping inför valet 2026. Förslaget innebär att han pekas ut som partiets främsta företrädare i kommunen och kandidat att leda Moderaternas arbete framåt.
Borg är i dag kommunalråd, gruppledare och förste vice ordförande i kommunstyrelsen, och har därmed en central roll i kommunens politiska ledning.
Nomineringen ses som ett sätt att samla partiet inför valet och tydliggöra ledarskapet i en tid där Moderaterna vill stärka sin position i Linköpingspolitiken.
Läs mer här: https://lkpg.news/2026/02/28/niklas-borg-blir-forstanamn-pa-linkopingsmoderaternas-kommunfullmaktigelista/